Aastal 1968 esitles Honda esimest "supermootorratast" Honda CB750, mis oli verstapostiks mootorrataste ajaloos. CB750 Four äratas suurt huvi oma esmaesitlusel Tokyo Show-l 1968. aastal. 67 hobujõudu ja elektriline käiviti tähendas üldjoontes surmahoopi inglise mootorrattatööstusele.
Honda kindlustas peagi oma koha ka väikeautode tooterühmas. Aastal 1970 toimus Tokios kahesilindrilise "Z" esitlus. Juunis 1971 valmis kahesilindrilise 360 cm3 mootoriga varustatud "Life". Juulis 1972 järgnes sellele veidi "täiskasvanum" väikeauto, kui nii võib öelda. Viimasele anti nimeks Civic ja see oli varustatud neljasilindrilise, 1169 cm3 ning koguni 60 hobujõulise reasmootoriga. Sellise võimsusega omandas suurusklass erandliku kiiruseressursi 145 km/h ja kiirenduse 0-100 km 12,8 sekundiga. Märkimisväärseim oli aga kütusetarve - ainult 0,45 l/km.
1973. aasta lõpus valmis Civic CVCC, mis juba prototüübina vastas uutele, 1975. aastal jõustuvatele Ameerika heitgaasinõuetele. Civic valiti Ameerikas "Aasta importautoks".
Honda Civicu erinevad mudelid said kohe suursoosikuteks. Ameeriklased armusid sellesse väiksesse, usaldusväärsesse ja vähese kütusetarbega autosse. See muutus seal täiuslikuks teiseks pereautoks. Mais 1976 esitleti kahte uut mudelit, esimese sugupõlve Honda Accordi ja neljaukselist Civicut. Kesksuvel veeres konveierilt maha miljones Civic ja kaks aastat hiljem oktoobris Honda juubeliauto nr 5 000 000. Mootorrataste valmistamisel ületati suvel 30 miljoni piir.
|